"Ahol a víz az egészség forrása!"

Önkormányzat

modul-1 kepÁltalános Információk és Ügyintézés Tovább

Gyógy - és strandfürdő

modul-2 kepGyógyító, kellemes kikapcsolódás Tovább

Touring Hotel és Thermal Camping

modul-3 kepFelhőtlen pihenés, nyugodt környezet Tovább

Polgármesteri hivatal

modul-4 kepFontos dokumentumok és tudnivalók Tovább

Jurta tábor

modul-5 kepKaland és egyedülálló szórakozás Tovább

Autós kresz park

modul-5 kepAhol a picik játszva tanulhatnak Tovább

Eseménynaptár

Belépés a weboldalra

Termál és Gyógyfürdő Fejlesztés

fogaszat
touring hotel banner
relaxobanner
cserkeapartman banner 300x280
banner cserkesz
fahazbanner

Hírek

2018. szeptember 20.

Tájékoztatás közvilágítási rendszer üzemeltetéséről, és hibabejelentésről


Értesítjük a Tisztelt Lakosságot, hogy 2015. augusztus 1-étől a Cserkeszőlő Községi Önkormányzattal kötött üzemeltetési szerződés alapján az ENERIN EPC Kft. végzi a községi közvilágítási rendszer üzemeltetési feladatait.

A közvilágítási rendszerben észlelt meghibásodást a Társaság hibabejelentés fogadására szolgáló elérhetőségein lehet bejelenteni.
Az ENERIN EPC kft. elérhetőségein a lakosság is tehet hibabejelentést!

Ügyfélszolgálat:
Név: Varga Péter
Telefonszám: +36 30/370-1318
Faxszám: +36 93/999-689
E-mail cím: varga.peter@enerin.hu
Online hibabejelentő: www.kozvilhiba.hu


A Cserkeszőlői Polgármesteri Hivatalban a közvilágítási terület ügyintézője: Molnár László, telefon: +36 56/568-453, +36 70/324-7518


 
2019. február 04.

Tájékoztatás forgalomkorlátozásról


4514 sz. út (Bogarasi út) teljes lezárása - M44-es gyorsforgalmi út építése miatt

A Duna Aszfalt Kft. – HÓDÚT Kft. építő konzorcium a mai napon tájékoztatást adott az Önkormányzat részére, hogy az útépítési terv szerint a 4514 sz. út (Bogarasi út) teljes lezárásra kerül az M44-es gyorsforgalmi út építése miatt. Az út lezárása várhatólag a 2019. február 4-én kezdődő héten kezdődik, és várhatólag 1,5 - 2 hónap időtartamig tart.

Szokolai Lajos
polgármester
2019. január 07.

Felhívás ebtartóknak!


Tisztelt Lakosság!


Cserkeszőlő községben egyre több kóbor kutya található a közterületeken. Ennek oka egyrészről, hogy az állattartó szabadon engedi az ebet a közterületre, nem gondoskodik a kutya szökésének megakadályozásáról, másrészről, hogy kiteszik az állatot a közterületre és nem gondoskodnak a továbbiakban róla.

Az az állattartó, aki a kutyáját a közterületen szabadon tartja, illetve aki nem gondoskodik a kutya szökésének megakadályozásáról az állattartási szabályokat megsérti és állatvédelmi bírsággal sújtható melynek alapösszege 15.000.-Ft.

Felhívom minden állattartó figyelmét, hogy kutyáját a közterületre szabadon ne engedje ki, elkerített helyen tartsa, biztosítsa, hogy a kutya az udvaron belül tartózkodjék.

Felhívom a figyelmet továbbá arra, hogy a veszettség elleni védekezés részletes szabályairól szóló 164/2008. (XII.20.) FVM rendelet 4.§. (1) bekezdése szerint az állattartó köteles minden három hónaposnál idősebb ebet veszettség ellen saját költségén állatorvossal beoltatni az alábbiak szerint:

- a három hónapos kort elérteket 30 napon belül,
- az első oltást követően 6 hónapon belül,
- ezt követően évenként;
A kedvtelésből tartott állatok tartásáról és forgalmazásáról szóló 41/2010. (II.26.) Korm.rendelet 17/B.§. (10) bekezdése értelmében 4 hónaposnál idősebb eb csak transzponderrel (chippel) megjelölve tartható.
Kérem a Tisztelt Állattartókat, hogy az oltásra valamint chipre vonatkozó szabályokat tartsák be, mert amennyiben elmulasztják az eb oltását és chippel való ellátását, állatvédelmi bírság kiszabására kerülhet sor.

Cserkeszőlő, 2019. január 03.

dr. Héczei Eszter sk.
jegyző
2018. december 02.

Lakossági Tájékoztató


Tisztelt cserkeszőlői lakosok!

Aki a közelmúltban hulladékszállítással kapcsolatos, korábbi tartozásról levelet kapott a Foldana Kft-től, mindenképp figyelmébe ajánlom a következő cikket, mely a szoljon.hu oldalon jelent meg.

https://www.szoljon.hu/kozelet/helyi-kozelet/tobb-szaz-lakostol-probal-tartozast-behajtani-a-korabbi-hulladekszallito-1392367/

Amennyiben a felszólítás nem tartalmazza az adósság keletkezésének dátumát, illetve, hogy milyen következményekkel jár ha az adósságot nem fizetik meg, úgy javasoljuk, hogy a cikkben megjelent, ügyvéd által megfogalmazott levélminta alapján járjanak el. Valamint ha a Foldana Kft. nem tudja bizonyítani, hogy tértivevényes levélben megkísérelte felszólítani Önöket a Kun Hulladék Kft, az elévülési időn belül, úgy javasoljuk a cikkben megjelent, vagy ahhoz hasonló tartalmú kifogás benyújtását, és annak tértivevényes levélben történő elküldését a Foldana Kft-nek.

Amennyiben a cikk elolvasása után további segítségre lenne szükségük, a Cserkeszőlői Polgármesteri Hivatal Jegyzője, a Családsegítő Szolgálat és a Szociális Iroda ügyintézői szívesen állnak az Önök rendelkezésére.

                                                                                                                 Tisztelettel,

                                                                                                                                           dr. Héczei Eszter sk.

                                                                                                                                                          jegyző
2018. október 18.

Településrendezési eszközök felülvizsgálata


Tisztelt Vállalkozók, Gazdálkodó szervezetek!

Községünk megkezdte a településrendezési eszközeinek felülvizsgálatát (Helyi Építési Szabályzat, Szerkezeti Terv, Szabályozási Terv, Településfejlesztési Koncepció), és ezek módosításai során figyelembe kívánja venni a fejlesztéseikhez kapcsolódó esetleges változtatási igényeiket, az ésszerűség határain belül.
Ezért kérjük jelezzék azokat az építési, fejlesztési elképzeléseiket korlátozó problémákat, amikben segíthetünk különös tekintettel:
- övezeti változások, beépítésre szánt területek, ipari kereskedelmi, szolgáltató jellegű területek kialakítása, változtatási igények
- utcaszabályozások, járdák, kerékpárutak, közlekedéssel kapcsolatos fejlesztési elképzelések
- a település hosszú távú fejlesztésével kapcsolatos, turisztikai egyéb gazdasági fejlesztések, ezekkel összefüggő elképzelések.
- épületek átépítésével kapcsolatos szabályozások változtatásának igénye
- beépítési növekedés igénye, funkció váltás

Természetesen más egyéni elképzelések, javaslatokat is várunk, melyeket esetleg ezekkel az eszközökkel tudunk támogatni.
Javaslataikat írásban, e-mailen várjuk az onkormanyzat@cserkeszolo.hu címen, valamint a Polgármesteri Hivatal címére 2018 november 12 napjáig.

Cserkeszőlő, 2018.10.16 .

Szokolai Lajos
polgármester

Tovább

2018. szeptember 28.

Központi Címregiszter Hirdetmény

 
Tisztelt Cserkeszőlői Lakosok!

Tájékoztatom Önöket, hogy bevezetésre került az ún. Központi Címregiszter (a továbbiakban: KCR), melynek célja, hogy a címek egy központi rendszerbe kerüljenek, azaz a különböző nyilvántartásokban (ingatlan-nyilvántartás, lakcímnyilvántartás, postai címnyilvántartás) szereplő címadatok pontosak és naprakészek legyenek.

Ezzel kapcsolatos feladatok ellátását a központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet (a továbbiakban: rendelet) írja elő. A rendelet meghatározza nemcsak azon ingatlanok körét, amelyeknek címmel kell rendelkezniük, hanem a címképzés folyamatát, valamint a már bejegyzett cím módosításának és törlésének szabályait is.

A Kormány címképzésért felelős szervként az ingatlan fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjét jelölte ki.

Tovább

2018. szeptember 06.

Tájékoztató a kéményseprés igénybevételéről


Noha még nincs itt a hűvös idő, célszerű a kémények ellenőrzését már most elvégeztetni, hogy ne az utolsó pillanatra, a fűtési szezon kezdetére maradjon ez a valóban életbevágóan fontos tevékenység.

A katasztrófavédelem kéményseprőipari tevékenysége jelenleg tizenhét megyében összesen 2593 településre terjed ki, ezen belül Jász-Nagykun-Szolnok Megye egész területére. A szolgáltatást a gazdálkodó szervezeteknek kötelező megrendelni egy kéményseprő cégtől – szilárd tüzelőanyaggal való fűtés esetén évente, gázfűtést használóknak kétévente, a munkáért pedig díjat kell fizetniük. A társasházakba a kéményseprők hívás nélkül kimennek, a lakóknak a vizsgálatért nem kell fizetniük (kivéve, ha egy lakás valamely vállalkozás bejelentett telephelye). Szintén ingyenes a szolgáltatás a családi házban élő magánszemélyek számára, de szükség van időpontfoglalásra – tehát ha valaki úgy dönt, hogy a kémény rendszeres tisztíttatásával is gondoskodik biztonságáról, még azt is eldöntheti, mikor szeretné azt.

Aki az online ügyintézést választja, a www.kemenysepres.hu honlapon előre megadhat két-három, kéményellenőrzésre megfelelő napot – ebben az esetben a kéményseprők telefonon felveszik az ügyféllel a kapcsolatot és közösen megállapodnak az ellenőrzés pontos dátumáról és idejéről. A katasztrófavédelem kéményseprői gyakran tájékoztató levelekkel járják végig a településeket. Ilyenkor lehetőséget biztosítanak az ellenőrzés azonnali elvégzésére is, de ennek igénybevétele ekkor sem kötelező.

A kéményseprők célja a füstelvezető épségének, valamint a fűtésrendszer jó és biztonságos működésének ellenőrzése; az esetleges problémák kiszűrése, a balesetetek megelőzése, de semmiképpen sem a bírságolás. A vizsgálat során kívül-belül megnézik az égéstermék-elvezetőket, ellenőrzik azok műszaki állapotát, vizsgálják, hogy a fűtés biztonságos működéséhez van-e az adott helyen elég levegő, illetve biztosított-e a levegő utánpótlása, emellett elemzik a tüzelőberendezésből távozó égéstermék összetételét. Ha problémát tárnak fel, fontos, hogy saját érdekében mindenki mihamarabb intézkedjen a javításról.

A szakember a kéményvizsgálatról tanúsítványt állít ki. Ezen fel kell tüntetnie az utolsó műszaki vizsgálat évét, valamint az ellenőrzés során elvégzett műszeres mérések eredményét. A katasztrófavédelem kéményseprői készpénzt nem kezelhetnek, nem fogadhatnak el. Végeznek díjköteles munkát is, azonban ezeket előre, írásban meg kell rendelni és a munka elvégzése után, számla ellenében, átutalással kell a díjat megfizetni.

A katasztrófavédelem minden kéményseprője végzett szakmunkás, arcképes igazolvánnyal rendelkezik, egységes munkaruhát visel és a munkavégzéshez biztosított autójuk is jól megkülönböztethető, a katasztrófavédelem feliratai, színei jól láthatóak rajta. Felszerelésük korszerű és teljes, minden szerszámuk, mérőműszerük biztosított.

Mezőtúri Katasztrófavédelmi Kirendeltség
2018. augusztus 30.

Tájékoztatás a téli rezsicsökkentésről


A tájékoztató, az igénylőlap és az adatkezelési tájékoztató letöltéséhez kattintson az alábbi tájékoztató képre!


telirezsi

Alkategóriák