"Ahol a víz az egészség forrása!"

Önkormányzat

modul-1 kepÁltalános Információk és Ügyintézés Tovább

Gyógy - és strandfürdő

modul-2 kepGyógyító, kellemes kikapcsolódás Tovább

Touring Hotel és Thermal Camping

modul-3 kepFelhőtlen pihenés, nyugodt környezet Tovább

Polgármesteri hivatal

modul-4 kepFontos dokumentumok és tudnivalók Tovább

Jurta tábor

modul-5 kepKaland és egyedülálló szórakozás Tovább

Autós kresz park

modul-5 kepAhol a picik játszva tanulhatnak Tovább

Eseménynaptár

Belépés a weboldalra

Termál és Gyógyfürdő Fejlesztés

fogaszat
touring hotel banner
relaxobanner
cserkeapartman banner 300x280
banner cserkesz
fahazbanner

Hírek

2018. augusztus 30.

Tájékoztatás a téli rezsicsökkentésről


A tájékoztató, az igénylőlap és az adatkezelési tájékoztató letöltéséhez kattintson az alábbi tájékoztató képre!


telirezsi
2018. augusztus 03.

Tájékoztatás a településkép-védelmi rendeletről


2017. évben törvényi kötelezettségünkből eredően Cserkeszőlő Község Önkormányzatának Képviselő-testülete megalkotta a település-képvédelmi rendeletet.
A rendelet a településkép és az utcakép védelmével foglalkozik, elsősorban az épített környezet, és a reklámhordozók vonatkozásában. Cél az egységes, esztétikus településkép, és élhetőbb közösségi terek kialakítása.
A rendelethez kapcsolódik a Településképi Arculati Kézikönyv, amely képeken, ábrákon keresztül, közérthetően bemutatja azokat a követendő megoldásokat, amelyeket a közösség támogat és elfogad, ill. építészeti szempontból előre mutatóak.
A településképi eljárások díj- és illetékmentesek.

A rendelet - a korábbi építési szabályok mellett - új eljárásokat és kötelezettségeket is bevezetett:

1. Településképi véleményezési eljárás:
Minden olyan esetben kötelező, amikor építési engedélyköteles a tevékenység. Pl. 300 m2-nél nagyobb lakóház, mérettől függetlenül: üdülő, gazdasági épület, műtárgy stb.

2. Településképi bejelentési eljárás:
300 m2 alatti lakóház építése vagy lakóház bővítése, védett épület kisebb átalakítása esetén, valamint épület funkció (rendeltetési mód) váltása esetén, továbbá cégér, reklámtábla kihelyezését megelőzően, írásbeli bejelentési kötelezettség vonatkozik mindenkire, és jóváhagyás nélkül nem történhetnek meg az előbbi tevékenységek. Óriásplakát nem helyezhető el a településen.

3. Főépítészi, szakmai konzultáció:
Azokban az esetekben, amelyek építéshatósági szempontból bejelentés kötelezettek:
300 m2 alatti lakóház építése vagy lakóház bővítése esetén kötelező a konzultáció. Cél, hogy az építtető elkerülje azt, hogy a településképvédelmi rendeletben foglalt előírásokat megsértse, így elkerülje az esetleges bírságolást.

A rendelet megfogalmaz építészeti, műszaki megoldásokat, amelyeket új építés vagy az építmények átalakítása, bővítése során kötelező figyelembe kell venni.
A fürdő és környezetének összehangolt és esztétikus kialakítása kiemelt célterülete a településképi eszközök, eljárások alkalmazásának, ennek érdekében a szolgáltató egységeket felkeressük, és külön egyeztetünk velük.

A településképi rendelet be nem tartása 100 000 - 1 000 000 Ft-ig terjedő, akár többször kiszabható bírsággal sújtható, és a NAV-nál adók módjára behajtható! Cél nem a bírságolás, hanem a településkép védelme, a jogkövető magatartás megkövetelése, ill. fenntartása.
Kérem a Tisztelt Lakosságot és a Gazdálkodó szervezeteket, hogy érdeklődjenek (tel: 56/568-453, e-mail: epitesugy@cserkeszolo.hu) építési tevékenységük megkezdése előtt!


A "Településképi véleményezési eljárás - kérelem" és a "Településképi bejelentési eljárás - kérelem" nyomtatványok letölthetők a Polgármesteri Hivatal menüpont Építésügyi dokumentumk almenüjéből.

Szokolai Lajos
polgármester
2018. július 27.

HIRDETMÉNY

Cserkeszőlő Község területén készülő településfejlesztési és -rendezési tervekről

Ezennel értesítjük a Tisztelt lakosságot, illetve Partnereket, hogy Önkormányzatunk megindította a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló Korm. rendelet egyeztetési eljárás ún. előzetes tájékoztatási szakaszát Cserkeszőlő területén készülő tervekre, a Településfejlesztési Koncepció, a Településszerkezeti terv, Helyi Építési Szabályzat és Szabályozási terv felülvizsgálatára vonatkozóan. A jelenleg induló településtervezési folyamat teljes körű, átfogó jellegű és részletekbe menő munkafolyamatokat jelent, több fázisban zajlik, és hozzávetőlegesen 8-10 hónap időtartamot vesz igénybe.

A településfejlesztéssel, és településrendezéssel kapcsolatban a Partnerségi Rendelet szerinti Partnerek (lakosság, civil és gazdálkodó szervezetek) javaslatot, észrevételt tehetnek, valamint véleményt nyilváníthatnak. Minden olyan javaslatot várunk, amely Cserkeszőlő fejlődését elősegíti, és élhető települési környezet kialakítására irányul.

Az első körös javaslattételre több lehetőség is van, a 2018. augusztus 3. 16.00 órakor kezdődő. lakossági fórumon, helyszíne: Sportpálya rendezvényterem.
Valamint írásban a polgármesterhez címzett, szövegszerű indoklással ellátott észrevétellel, javaslattétellel, melynek beérkezési határideje: 2018. augusztus 17.

Tisztelettel várjuk a közreműködni kívánók véleményét és részvételét!


Cserkeszőlő, 2018. július 26.


Szokolai Lajos
polgármester


Letölthető anyag: KLIKKELJEN IDE!

 

2018. máj. 14.

Tájékoztató vállalkozóknak elektronikus ügyintézésről


Tisztelt Adózók!


Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Eüsztv.) értelmében 2018. január 1-től kötelező a gazdálkodó szervezetek számára az egyes állami szervekkel való elektronikus kapcsolattartás, valamint az ehhez szükséges hivatalos elérhetőségen történő dokumentum küldés/fogadás. 

Ennek megvalósítására biztosítja az állam a gazdálkodó szervezetek számára a CÉGKAPU szolgáltatást.

Az Eüsztv. 108. § (6a)-(6b) bekezdése (átmeneti szabály) alapján 2018. december 31-ig a Cégkapu regisztrációra kötelezettek továbbra is használhatják az ügyvezető, képviseleti jogosult Ügyfélkapuját.

Felhívjuk a szíves figyelmüket arra, hogy fentiek értelmében 2018. január 1-jétől a gazdálkodó szervek kizárólag elektronikus módon és formában nyújthatnak be adóbevallást, adatbejelentést, bejelentkezést és változásbejelentést az önkormányzati adóhatósághoz.

Az elektronikus ügyintézés az önkormányzatok hivatalai számára is kötelező kapcsolattartási forma, tehát minden hivatalos levél kizárólag a gazdálkodó szervek hivatalos elektronikus elérhetőségére (Cégkapu) kerül megküldésre. Minden irat esetén beáll a kézbesítési vélelem akkor is, ha az iratot nem veszik át! (Eüsztv. 14.§ (4) bek.)

Az elektronikus ügyintézés a magánszemélyek számára is biztosított az Önkormányzati Hivatali Portál igénybevételével.

Az Önkormányzati Hivatali Portál az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. A Portál az Önkormányzati ASP rendszert használó helyi önkormányzatok természetes személy és jogi személy ügyfelei számára lehetőséget biztosít az önkormányzat által kialakított ügyintézési szolgáltatások igénybe vételére, melyet a Cserkeszőlői Polgármesteri Hivatal 2018. januárjától biztosít ügyfelei számára.
Az Önkormányzati Hivatali Portálon történő ügyintézéshez a Központi Azonosítási Ügynökön (Ügyfélkapun) keresztüli azonosítás szükséges.

További tájékoztató az alábbi oldalon tekinthető meg:
 https://ohp-20.asp.lgov.hu/tajekoztato
 


dr. Héczei Eszter sk.

           jegyző


2018. április 26.

INNO-SZOLNOK NONPROFIT KFT. Hulladékgyűjtési Tájékoztató


Tájékoztatjuk a tisztelt lakosságot, hogy az INNO-SZOLNOK NONPROFIT KFT. weboldalán részletes tájékoztatást tett közzé a hulladákszállítással kapcsolatban. A tájékoztató részletesen tartalmazza a rugalmas lomtalanítást, a házhoz menő szelektív hulladékgyűjtést, és a zöldhulladék szállítást.


A részletes tájékoztató eléréséhez kattintson az alábbi hivatkozásra:




2018. április 16.

Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és vagyonkezelő Zrt. tájékoztató


Tisztelt Ügyfelünk!

Magyarország Kormánya a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. (a továbbiakban: NHKV Zrt.) létrehozásával a rezsicsökkentés eredményeinek megőrzését, a hatékony hulladékgazdálkodási rendszer kialakítását, továbbá a magyar és uniós környezetvédelmi szabályok maradéktalan érvényesítését tűzte ki célul.

A jogszabályi rendelkezések értelmében az NHKV Zrt. látja el a hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjak beszedésével és kezelésével összefüggő feladatokat is, a hulladékgazdálkodási rendszer átfogó átalakításával párhuzamosan elkészült a hulladékszállítási közszolgáltatási díj beszedését és kezelését lehetővé tevő új és egységes informatikai rendszer is.

Az NHKV Zrt. célja a díjhátralékok és a lakosság terheinek csökkentése, amelynek érdekében közbeszerzési eljárást folytatott le és 2018. január 1. napjától a Közszolgáltatási Díjbeszedő Konzorciumot [Konzorcium vezetője: Díjbeszedő Holding Zrt. (1117 Budapest, Budafoki út 107-109), konzorcium tagja: PEPP AND CARS Kft. (4233 Balkány, Kállói út 2. A. ép)] személyes ügyfélszolgálati, illetve a díjhátralékok beszedésével összefüggő feladatok ellátásával bízta meg.

Ennek révén az NHKV Zrt. személyes ügyfélszolgálatát bővítette, lehetőséget teremtve ezáltal az ingatlanhasználók számára az őket személyesen felkereső díjbeszedőknél a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás igénybevételével kapcsolatos változások (pl. ingatlanhasználó adatainak változása) bejelentésére is. A díjbeszedők emellett felvilágosítást adnak a további ügyintézéssel kapcsolatos teendőkről is. A személyes felkeresés során bejelentett adatváltozások további feldolgozását az NHKV Zrt. a szerződéses partnerek és a közszolgáltatók bevonásával biztosítja.

A szolgáltatással az NHKV Zrt. igyekszik azon lakosok részére is ügyintézési lehetőséget biztosítani, akik esetében a területileg illetékes közszolgáltató ügyfélszolgálata a lakóhelyükön kívül eső településen működik, így nem kell a változásbejelentések miatt akár több tíz kilométert utazniuk.

Mindezek mellett a díjbeszedőknél lehetőség nyílik az esetleges számlatartozás befizetésére is, amellyel az NHKV Zrt. a díjfizetési kötelezettség elmulasztásából adódó kellemetlenségeket kívánja minimalizálni, illetve a díjtartozások rendezését megkönnyíteni, így az NHKV Zrt. a 2016-2017. évi teljesítés alapján felhalmozott tartozásokra késedelmi kamatot nem számít fel.

A személyes ügyfélszolgálati feladatot és díjbeszedést végző munkatársak minden esetben fényképes igazolvánnyal igazolják kilétüket, a személyes felkeresés során az NHKV Zrt. által előállított, a kiegyenlítetlen számlával mindenben megegyező „Beszedési értesítő” alapján jogosultak készpénzben, a számla teljes összegének átvételére - részteljesítésre ez
alkalommal nincs mód. A díjbeszedő a készpénz átvételét a Beszedési értesítőn aláírásával igazolja, amelyet az ingatlanhasználó részére ad át. 

Amennyiben a személyes felkeresés alkalmával a díjbeszedő nem találja a megadott címen az ingatlanhasználót, úgy értesíti az újabb látogatás időpontjáról, amelynek során ismét
lehetőség nyílik a díjfizetésre.

Az egyes településeken a díjbeszedést ellátó megbízottak személyéről az NHKV Zrt. megbízásából a konzorciumi partnerek tájékoztatják a települési önkormányzatokat.


2018. április 09.

Országgyűlési Képviselőválasztási Eredmények Községünkben 2018.04.08.


Településünk szavazóköreinek részletes választási eredményei:
(részletek megjelenítéséhez kattintson a szavazókörre)





Alkategóriák